Een lach en een traan. - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu Een lach en een traan. - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu

Een lach en een traan.

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

02 Januari 2016 | Palestina, Bethlehem

Hallo allemaal!
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik zit alweer bijna op de helft van mijn verblijf hier. Wat gaat het toch snel en wat is er ook weer veel gebeurd de afgelopen tijd. In November hebben we een moeilijke tijd gehad, want er is toen een meisje van onze groep overleden. Ze heette Bisaan en ze was nog maar net vier jaar oud. Dit was erg moeilijk voor ons allemaal. Ik heb gelukkig nog wel afscheid van haar kunnen nemen in het ziekenhuis.

Hoe dubbel het ook is heb ik de afgelopen tijd ook hele leuke dingen meegemaakt. Zo ben ik met Elbert, Janita en Simon een weekend naar Eilat geweest om daar te genieten van zon, zee en strand en wat uit te rusten van het werk. Het was een geweldig weekend met heerlijk weer en veel gezelligheid. Ik heb ook weer kunnen snorkelen en ik was al bijna weer vergeten hoe mooi dat was. Ik heb prachtige vissen gezien en ook het koraal was heel mooi. Janita had een onderwatercamera meegenomen waardoor we ook het één en ander op beeld hebben, maar natuurlijk lang niet zo mooi als in het echt.

December was ook een er leuke maand. We hebben sinterklaas gevierd in Jeruzalem bij mensen van de NEM. De NEM is een organisatie die is gericht op ontmoeting met Israël en de Arabische volken. Het was een hele gezellige avond met cadeaus en allerlei lekkers en zelfs kruidnoten. Op 16 december is Daan hier aangekomen en het is echt super fijn! We hebben het heel gezellig en doen veel leuke dingen. Hij heeft het hier ook echt naar z’n zin en hij kan lekker even uitrusten. Vaak komt hij ook bij mij op de groep als ik alleen aan het werk ben en het is heel leuk om te zien hoe hij met de kinderen omgaat.

Kerst was ook heel gezellig hier. Eline, Daan en ik hebben het samen gevierd en overdag was het hier heerlijk weer. We konden daardoor buiten op ons terras eten in de zon. We zijn ook nog een paar keer naar Bethlehem gelopen om te kijken naar de toeristen en de mooie versieringen. Tijdens kerst zelf is er eigenlijk niet heel veel te doen hier, maar de dagen voor kerst waren er veel kerstbijeenkomsten en concerten van de kerken in Bethlehem. Op 30 december is er weer een nieuwe vrijwilligster: Jantine gekomen. Ze komt hier voor 8 maanden werken en we hebben nu al heel leuk met elkaar!

Op oudejaarsdag hebben we met elkaar oliebollen en appelbeignets gemaakt voor alle kinderen en de werkers! Niemand van ons had het ooit gedaan dus het was wel een beetje spannend of het wel ging lukken, maar het is allemaal goed gegaan en het resultaat mocht er wezen. Ze waren heerlijk!! s’ Avonds hadden we nog een BBQ in Jemima met alle kinderen en ook een aantal werkers! Daarna zijn we nog met de vrijwilligers en Daan en nog vrienden ergens wat wezen drinken en ook dat was erg gezellig.

Ik moet eerlijk zeggen dat de afgelopen weken erg druk waren en dat ik ook een paar keer ziek ben geweest. Maar het was ook een hele fijne tijd met veel leuke dingen.
En nu is het alweer 2016 en ik ben benieuwd wat ik dit jaar allemaal weer ga beleven. Ik dank God voor alle mooie en indrukwekkende momenten van het afgelopen jaar. Ik voel me gezegend en dankbaar voor alles wat Hij mij heeft gegeven.
Ik wens iedereen van harte Gods zegen toe in dit nieuwe Jaar!

Liefs,
Trudy

  • 02 Januari 2016 - 11:56

    Tante Mien En Adrie:

    Lieve Trudy,
    Hartelijk dank voor je mail, wat heb je veel meegemaakt, maar fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Ook wij willen jou en allen die bij je zijn een gezegend 2016 toe wensen. Het schiet nu aardig op dat je D.V. opnieuw bezoek uit Nederland krijgt en hopen dat het voor jou een bemoediging mag zijn dat je moeder komt kijken. Ook wij blijven aan je denken in onze gebeden. Voor bewaring in deze onrustige tijd, wijsheid en kracht voor al de werkzaamheden die er op je weg komen. De Heere in alles bevolen. Hartelijke groeten van ons beiden T Mien en T Adrie

  • 05 Januari 2016 - 15:52

    Marieke & Emma:

    Hoi lieve Trudy!

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen, Emma en ik hebben ervan genoten!
    Ik ben blij dat de feestdagen erg gezellig waren bij jullie.
    Ik kan niet wachten om naar je toe te komen!

    Heel veel liefs, van Marieke en Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Hallo allemaal, De komende maanden hoop ik in Israël te zitten. Via dit reisdagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Groetjes, Trudy

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 13471

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 17 Mei 2016

Israel (2)

26 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn reis naar Israël

Landen bezocht: