Hallo:) - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu Hallo:) - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu

Hallo:)

Door: Me:)

Blijf op de hoogte en volg Trudy

02 December 2014 | Palestina, Bethlehem

Hallo allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven dus het is de hoogste tijd dat ik weer eens wat van mij laat horen Afgelopen maanden zijn heel snel voorbij gedaan, maar wel een heleboel gedaan! Het is een gek idee dat de helft van mijn stage er hier alweer op zit.

Met de kinderen op Lemuel gaat het gelukkig nog allemaal goed, maar er is wel een periode geweest dat we allemaal een beetje ziek waren. Eerst de kinderen en daarna werden wij ook allemaal een beetje ziek. Gelukkig is dat allemaal weer voorbij. Ook de externe kinderen die voor dagbesteding komen waren ziek. Twee van hen Elias en Mohmen hadden longontsteking en ik heb hen toen een paar keer in het ziekenhuis opgezocht. Wel lastig om met de moeders van de kinderen te communiceren want ze kunnen geen woord engels. Gelukkig waren er wel mensen in het ziekenhuis die konden vertalen.
Elias komt voorlopig nu ook de hele winter niet meer omdat hij te zwak is om door het koude weer naar Jemima te komen. Ik zal hem dus niet meer zien omdat ik in februari weer terug ga en dat vind ik wel jammer. Het was zo’n mooi kindje!

Het is hier ook nog steeds super gezellig met elkaar. De afgelopen maanden is er ook heel wat familie langsgekomen. De ouders van floor en lois, de broer en zus van Lois en nog ooms en tantes van floor. Dus het was een gezellige boel hierzo! Met de ouders van Lois zijn we nog een dag op stap geweest. Zij waren hier met een georganiseerde reis en we mochten een dag mee met hen. We hebben toen een jeep tour gedaan door de Judeese woestijn. Dat was echt heeel gaaf en gezellig. We mochten die avond ook mee naar een sabbatsmaaltijd. De vrouw van het huis kwam uit nederland, maar ze was wel getrouwd met een Jood. De sabbatsmaaltijd was heel bijzonder om mee te maken en het was ook echt heel lekker!

Ondertussen hebben we ook weer afscheid moeten nemen. Aswintha en Joas zijn allebei weer terug in Nederland. Ik ga hen wel erg missen we hebben een hele leuke tijd met elkaar gehad, maarja er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Het hoort er allemaal bij.

En dan was er natuurlijk nog mijn broer die op bezoek kwam. Wat hebben we een leuke tijd gehad en zoveel gadaan ook! Echt heerlijk om weer even een bekend iemand te zien en te spreken. We hebben echt een geweldige vakantie gehad. Heerlijk gesnorkeld in Eilat en Aqabba. Dat is één van de gaafste dingen die ik ooit heb gedaan. Wat een prachtige vissen en heel mooi koraal. Met Daan ben ik de reis begonnen in Jeruzalem vervolgens naar, Eilat, Aqabba, Wadi Musa (petra), Wadi Rum (woestijn), Eilat, Beit Jala. Ook de Woestijn was een geweldige ervaring. We hebben daar geslapen in een tentenkamp en wat een sterren heb je daar s’nachts echt prachtig. Ik heb er nog nooit zobeel gezien. Daan had ook nog een leuke verassing voor mij, want in Aqabba hebben we twee nachten in een vijf sterren resort geslapen. Ik kon mijn ogen niet geloven dat was echt een super verassing! Ook zijn we een hele dag in Petra geweest wat heel indrukwekkend was. Ik kon het gewoon niet geloven dat ik daar rondliep. Uiteindelijk zijn we weer in Beit Jala beland en kon ik Daan alles van Jemima laten zien. Hij heet zelfs meegeholpen bij mij op de groep toen ik weer aan het werk moest. Al met al een geweldige vakantie om nooit te vergeten!

De afgelopen maanden ben ik ook een paar keer bij mensen op bezoek geweest. De werkers van Jemima zijn heel aardig en nodigen ons regelmatig uit om bij hen te eten of gewoon om iets leuks te doen. Ook waren we in oktober gevraagd om bij twee zussen, die in Jemima werken, mee te helpen om olijven te plukken op het land van hun familie. Dat was heel gezellig en leuk om mee te maken. Er werd toen ook heerlijk Arabisch eten voor ons klaargemaakt wat we zittend tussen de olijfbomen hebben opgegeten.

Ik maak hier zoveel mee daardoor heb ik het gevoel dat ik hier al jaren ben. Ik voel me heel erg gezegend. Alles wat ik meemaak en de mensen die ik ontmoet het is echt in één woord geweldig. Ik ben God heel erg dankbaar voor deze geweldige ervaring.

Groetjes Trudy



  • 03 December 2014 - 09:41

    Ria Verhoeven:

    Hoi Trudy,

    Het is geweldig om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar!
    Wat een belevenis zeg.
    En wat leuk dat Daan geweest is en zo'n geweldige verassing voor je had.
    Geniet er nog van en tot over een poosje.
    We vinden het mooi om af en toe wat van je te lezen.
    Blijf schrijven hoor!

    Liefs van
    Leen, Ria,Tom en Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Hallo allemaal, De komende maanden hoop ik in Israël te zitten. Via dit reisdagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Groetjes, Trudy

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 13480

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 17 Mei 2016

Israel (2)

26 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn reis naar Israël

Landen bezocht: