Het werk begint! - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu Het werk begint! - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu

Het werk begint!

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

06 September 2014 | Palestina, Bethlehem

Marhaba Allemaal!

Zo ik ben alweer anderhalve week in Israël. Het lijkt alleen wel of ik er echt al veel langer ben, maar dat komt denk ik omdat ik al zoveel heb gedaan en beleefd de afgelopen tijd. Allereerst wil ik God danken voor deze fantastische stageplaats. Ik zal je vertellen waarom. Deze week ben ik begonnen met mijn stage. Ik werk op de groep Lemuel. Dit is een groep met zwakke kleine kinderen (laag niveau). Op de groep wonen drie jongetjes en één meisje. Ik werd op de eerste dag( dinsdag) ingewerkt door Rula één van de begeleiders. Ze is heel aardig en ik heb die dag al veel van haar geleerd. Ik help de kinderen met uit bed halen, douchen, aankleden, eten geven enz.. Om half tien brengen we de drie jongetjes naar het dagbesteding gebouw (Eber). Het meisje blijft op de groep ze heeft te veel zorg nodig om naar dagbesteding te gaan. Daarbij komen nog twee jongetjes van buiten af naar onze groep omdat zij ook te veel zorg nodig hebben om naar dagbesteding te gaan. Overdag doen we van alles. We wandelen met ze in hun rolstoel, we zingen liedjes, we gaan naar de snoozle kamer, we nemen ze op schoot enz.. Deze kinderen hebben ook veel rust nodig dus ze slapen ook veel. Op deze groep voel ik me zo op mijn plek. Het zijn stuk voor stuk prachtige kinderen en ik vind het heerlijk om ze op schoot te nemen, te knuffelen en voor ze te zingen. Het is echt geweldig en ik leer elke dag bij. Verder heb ik ook al met Nada gewerkt. Ook zij is een geweldige begeleider waar ik veel van kan leren.

Ondertussen zijn we nu met zeven Nederlandse vrijwilligers hier aan het werk. De laatste twee zijn afgelopen dinsdag aangekomen. Het is echt super gezellig!! We doen veel dingen met elkaar. Ik ben twee meiden afgelopen weekend in Jeruzalem geweest en zijn daar een nachtje wezen slapen in een hostel. We sliepen op het dak onder de sterrenhemel dat was echt een geweldige ervaring. Gisteren zijn we met de hele groep naar Jeruzalem geweest. We gingen op bezoek bij onze vertrouwenspersoon en daarna zijn we naar de Klaagmuur geweest om het begin van de Sabbat mee te maken. Dat was ook echt geweldig om te zien. Het is echt een feestje voor de Joden. Op het plein bij de Klaagmuur begroeten zij de sabbat met zingen dansen en springen. Je had echt zin om mee te doen, maar dat hebben we toch maar niet gedaan:) 

Het is hier trouwens wel heel warm. Afgelopen dagen was het steeds boven de dertig graden. Ik moet zeggen dat ik er wel aan begin te wennen, maar soms dan verlang ik weer heel even naar het Nederlandse weer;). Het eten is hier over het algemeen echt heerlijk! Veel rijst en groenten en vooral veel pita broodjes Ik heb ook al een paar keer falafel op en dat vindt ik echt heerlijk!

Jullie horen het dus al ik ben echt enorm gezegend met deze plek deze mensen ja eigenlijk met alles. Ik wil jullie ook bedanken voor de reacties en lieve berichtjes. Ik zal alleen niet altijd kunnen reageren maar ik doe mijn best.

Groetjes Trudy

  • 06 September 2014 - 20:30

    Els:

    Hoi Trudy geweldig om te lezen over deze mooie stage plek het is echt genieten plus datje veel leert.
    Stuur je de volgende keer een paar foto,s lijkt me leuk geniet er maar lekker van.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 08 September 2014 - 20:14

    Sjanie:

    Lieve Trudie,

    Wat fijn om te horen dat jij je zo gezegend weet met de plaats waar je nu mag stage lopen en werken!
    Ik krijg ook bijna weer zin om naar Israël te gaan!
    Wat mooi dat je ook zo echt iets mag betekenen door liefde te mogen geven en zorg daar voor die kwetsbare kinderen!
    Heel veel zegen toegewenst op je werk Trudie en een knuffel van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Hallo allemaal, De komende maanden hoop ik in Israël te zitten. Via dit reisdagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Groetjes, Trudy

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 13480

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 17 Mei 2016

Israel (2)

26 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn reis naar Israël

Landen bezocht: