Reisverslag 1 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

28 Augustus 2014 | Palestina, Bethlehem

Hallo Allemaal!
Eindelijk zit ik dan in de kamer van mijn appartement een reisverslag te schrijven over mijn belevenissen hier. De reis hier naartoe is helemaal goed gegaan. Op Schiphol had ik de meeste controle. Mijn koffer en handbagage zijn toe volledig gecontroleerd en ik moest haar fijn uitleggen wat ik in Israël ging doen. De vliegreis naar Israël was gezellig. Er zat een aardige Israëlische vrouw naast mij met haar zoon waar ik tijdens de reis mee heb gekletst. Ik lande ongeveer om kwart voor vier op het vliegveld in tel Aviv. Het ging daar heel snel. Bijna geen controle ik kon zo door de douane en kreeg meteen mijn visum voor de komende drie maanden. Toen was het wachten op Floor en Lois mijn huisgenoten die mij kwamen ophalen. Zij hadden eerst nog gereisd en waren in de buurt dus zij konden mij ophalen. Zij waren er rond een uur of 8 in de ochtend. Vanaf het vliegveld zijn we met een shuttle bus naar Jeruzalem gegaan. Je moet dan wachten totdat de bus helemaal vol zit en dan gaat de bus pas rijden. Iedereen in de bus werd naar zijn eigen bestemming in Jeruzalem gebracht. We deden er ongeveer anderhalf uur over om in Jeruzalem te komen, maar dat kwam ook wel omdat we als één van de laatsten werden afgezet. Wij gingen naar de Damascus gate in Jeruzalem, want vanaf daar konden we de bus naar Beit Jala nemen. In Beit Jala werden we opgehaald door Aswintha zij is mijn stagebegeleider en door David hij woont in Jemima. We liepen vanaf daar verder naar Jemima. Uiteindelijk was ik dus om 12 uur bij Jemima. Aswintha heeft ons toen het appartement laten zien waar we de komende maanden zullen verblijven. Ik heb een eigen kamer met een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed, een grote kast, een tafel en een stoel, een nachtkastje en een ventilator. Ik ben heel blij met die ventilator, want het is hier wel heeeeel warm. Het is echt lekker van dat plak weer. s' Avonds koelt het wel iets af, maar het is nog steeds wel warm in ieder geval zo warm dat je zonder dekens kunt slapen. verder hebben we een gezamenlijke keuken, woonkamer, badkamer en toilet. Aswintha heeft ons verder nog een rondleiding gegeven door het hele Jemima gebouw en de dagbesteding, dat zit onder ons appartement. Om één uur konden we ons eten ophalen en hebben we lekker buiten gegeten. s' Middags kreeg Aswintha bezoek en zij gingen naar Bethlehem met de taxi. Ik Floor en Lois mochten ook mee. We zaten toen met z'n tienen gepropt in twee taxi's en dan nog met die warmte. Gelukkig voor ons was het maar heel kort reiden. In Bethlehem hebben we door de winkelstraten gelopen en we zijn ook naar de geboortekerk gegaan. Ik vond het echt heel gaaf om zo door Bethlehem te lopen en te bedenken dat Jozef en Maria hier ook hebben gelopen, dat Jezus hier is geboren in deze stad en dat de engelen in deze lucht (waar ik nu ook naar kijk) hebben gezongen. Het enige vervelende is wel dat je de mannen hier echt niet moet aankijken. ze roepen steeds dingen naar enzo.. dat is gewoon niet zo fijn. Ik moet daar denk ik nog aan wennen. s' Avonds ben ik vroeg naar bed gegaan want ik was helemaal op. Ik had die nacht niet geslapen door het vliegen, maar ook door al die indrukken en warmte was ik heel moe geworden.

Ik heb vannacht heel lekker geslapen ik werd alleen wel een paar keer gewekt door een haan die vlakbij mijn raam woont. Hij heeft de leuke gewoonte om niet alleen s' ochtends maar ook midden in de nacht te kraaien. vandaag heb ik het rustig aan gedaan. Even lekker gedoucht vanochtend en vanmiddag zijn we met z'n drieën nog naar Bethlehem gegaan om wat boodschappen te doen. voor de rest niet veel bijzonders. Ik ga nu avond eten een pita broodje met courgette mengsel en nog wat rijst.
een fijne avond nog allemaal.

Groetjes Trudy



  • 28 Augustus 2014 - 18:16

    Rieneke :

    Hey trudy,

    Leuk om zo je reis te volgen.
    Geniet ervan en veel succes met het werk. Wanneer ga je daar mee beginnen?

    Groetjes rieneke

  • 28 Augustus 2014 - 23:39

    Plonie:

    Ha Trudy, bedankt voor je verslag, fijn om zo op de hoogte te blijven, maar je bent goed door de controles gerold!
    Je zal wel aan de warmte moeten wennen, vond je de geboortekerk niet eg kits met alle beelden enz.?
    Als je in de graf tuin komt, zie je echt het verschil, dat komt meer overeen met het bijbel verhaal.

    Trudy alle goeds, groetjes Plonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Hallo allemaal, De komende maanden hoop ik in Israël te zitten. Via dit reisdagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Groetjes, Trudy

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 13480

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 17 Mei 2016

Israel (2)

26 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn reis naar Israël

Landen bezocht: