Thuis!! - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu Thuis!! - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Trudy Verhoeven - WaarBenJij.nu

Thuis!!

Door: Trudy Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Trudy

17 Februari 2015 | Palestina, Bethlehem

Hallo allemaal
Nou beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!
Hier is het dan voor nu mijn laatste blog. Ik ben afgelopen donderdag weer thuis gekomen. Ik kijk terug op een onvergetelijke en hele fijne periode. Daarom vond ik het wel heel lastig om afscheid te nemen.
De laatste maanden waren ook heel leuk! De kerst was ook heel gaaf om daar mee te maken en het was natuurlijk ook ontzettend leuk dat Marieke toen bij mij was voor tien dagen. We hebben het echt super gehad samen! Daarna ging het best snel allemaal. Ik heb gewoon heerlijk gewerkt met de kinderen op de groep. We kregen twee nieuwe meisjes op de groep. Zij komen van Eber het dagbestedingsgebouw nu voorlopig bij ons op de groep. Het zijn echt heerlijke kinderen
In januari zijn Elbert, Janita en ik nog een weekend naar Nazareth geweest. We verbleven daar bij Maarten en Maritha. Zij woonden daar al tien jaar en Maarten was de voorganger van een Messias belijdende gemeente die samenkwam in hun huis. Het waren hele aardige mensen en heel gastvrij! Het was heel bijzonder om in Nazareth te zijn. We zijn nog naar Nazareth-village geweest. Ze hadden daar een dorp nagebouwd hoe dat er in de eerste eeuw moet hebben uitgezien. Voor de rest is Nazareth gewoon een heel leuk en gezellig stadje.
De laatste weken heb ik vooral heel erg genoten van het werk op de groep met de kinderen. Ik heb ook al het één en ander gekocht voor de kinderen. Voor één van de meisjes hebben we kleren gekocht, omdat ze het thuis niet breed hebben. Ook heb ik het één en ander aan spelletjes en andere cadeautjes gekocht voor de kinderen. Voor Het snoezelen in de badkamer heb ik ook spullen gekocht zoals washandjes in allerlei verschillenden vormen en structuren. We hebben al een paar keer gesnoezelt met de kinderen in de badkamer! Ze vinden het echt heerlijk en genieten er heel erg van. Ze zijn dan zo rustig en je ziet ze ontspannen. Alle sponsors wil ik heel hartelijk bedanken, want jullie hebben dit mogelijk gemaakt voor de kinderen! Er gaat ook nog een gedeelte van het geld naar de HBI. Er zijn een aantal werkers van Jemima die op zaterdagen huisbezoeken doen. Ze bezoeken de gehandicapte kinderen dan thuis! Ik ben ook een keer mee geweest en het is soms heel schrijnend om te zien. Éen van de kinderen, een jongetje, woont in een huis waar het zo kout is. Er zitten ook veel gaten in het huis waardoor het er veel lekt en het overal beschimmeld is. Ik zag het jongetje liggen op de grond onder een stapel dekens maar het lag nog steeds te rillen van de kou. Hij was ook bijna altijd ziek en zwak daardoor. We willen dus een deel van het geld gebruiken om het huis op te knappen.
Dit was dan voor nu mijn laatste blog, maar misschien nog niet de laatste;)
Als alles goed hoopt te gaan met mijn studie en als God het wil hoop ik in september weer terug te gaan naar Jemima!!
Ik ben helemaal verkocht het werk was zo leuk en ik heb ook geweldige collega’s daar. Ook Janita, Elbert en Liesbeth blijven waarschijnlijk nog wel even en ik kan niet wachten om hen en iedereen daar weer terug te zien. Door dat we met elkaar zoveel hebben meegemaakt heb je toch wel een hechte band en mis ik ze nu al.
Lieve familie en vrienden bedankt voor jullie liefde en steun de afgelopen tijd Ik hoop jullie snel allemaal weer te zien en te spreken.

Liefs Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Hallo allemaal, De komende maanden hoop ik in Israël te zitten. Via dit reisdagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Groetjes, Trudy

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 13466

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 17 Mei 2016

Israel (2)

26 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn reis naar Israël

Landen bezocht: